pondelok 15. februára 2010

Moja prvá píla

Moja prvá lupienková píla je PROXXON DSH.

Prvé zoznámenie s ňou prebehlo 30.1.2010. Nemal som žiadne predchádzajúce skúsenosti. Bol som ale nabudený z knižiek a videí. Mojou hlavnou inšpiráciou sa stal Steve Good. Navyše má na stránke kopec vzorov ktoré je možné stiahnuť a použiť bez poplatku.
Pre túto pílu som sa rozhodol na základe referencií iných slovensky píšucich ľudí.
Moje pocity z nej sú zmiešané. Reže veľmi dobre a nerobí jej problém ani hrubšie tvrdé drevo. Osobne som skúšal prepíliť cca 5cm hrubý hranolček z koreňa orecha - píla to zvládla bez najmenšieho zaváhania. Celkovo je píla relatívne tichá ale pri rezaní potrebuje veľmi stabilný stôl, lebo inak dosť trasie. Ja pevný stôl zatiaľ nemám, tak sa pri pílení trasiem spolu so stolom ...
Negatívna skúsenosť ma postretla hneď prvý deň používania, keď sa zlomila jedna súčiastka. Taká podložka alebo ako to nazvať na ktorú je vyvíjaný tlak pri uťahovaní pilového listu. Má trojuhoľníkový prierez a v strede dieru. Proste sa to zlomilo a píla prestala kmitať.
Nahradil som ju obyčajnou guľatou podložkou a píla funguje. Avšak zvýšili sa vybrácie. Po troch týždňoch používania praskol balónik ktorý je srdcom mechanizmu na odfukovanie pilín z línie rezu. Zlepil som ho chemoprenom. Uvidíme či to bude držať. Naozaj ma nebaví piliny odfukovať ústami ...

Tu je popis od výrobcu:
Ten pravý prístroj pre vyrezávanie tvarov, jemnú mechaniku, modelárstvo, hračkárstvo, dizajnérstvo, architektúru. Úplná bezpečnosť umožňuje využitie aj v školách a učilištiach.
Aj napriek vysokému reznému výkonu (drevo 50mm, plasty 30mm, neželezné kovy 10mm) tichý chod. Bezproblémové je aj rezanie plexiskla, sklovláknových dosiek, penových materiálov, gumy, kože a korku.
Vak s nastaviteľným vzdušníkom zaisťuje čistotu pracoviska a vynikajúcu líniu rezu.
Základný fréma kryt z oceľovej liatiny zaisťuje pevnú pozíciu a prácu bez vibrácií. Stabilný stôl je hliníkový odliatok (sklopný na pokosové rezy do 45°. Dvojité pílové rameno z oceľovej liatiny s guličkovo uloženým priamym pohonom a hviezdicovou skrutkou vzadu na upínanie pílových listov. Nový spôsob upínania pílového listu pre štandardné pílové listy s priečnym kolečkom, ale taktiež na upínanie bežných lupienkových pílových listov, vhodných na veľmi tesné vnútorné výrezy. Postranný odsávací kanál na hrdlo s hadicou od vysavaču. Vrátane 5 hrubých a 5 jemných pílových listova vnútorného inbusového kľúča v tvare T.
Napätie 220 - 240V, zdvih voliteľný 990/1500/min, dĺžka zdvihu 19mm, stôl 362 x 180mm, vyloženie ramena 400mm, hmotnosť 20kg, rozmery 530 x 280 x 300mm.
Príslušenstvo Pílové listy pre DSH (dĺžka 125mm, s hrubým ozubením - 10 zubov na 25mm, s jemným ozubením - 18 zubov na 25mm, s veľmi jemným ozubením - 25 zubov na 25mm).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára