pondelok 15. februára 2010

Tretí víkend

Keďže som zatúžil skúsiť vyrezávať aj jemnejšie vnútorné rezy, objednal som si cez eBay bezpinové plátky Olson Mach Series veľkosti 3, 5, 7 a 9.
A tu som narazil na ďalší problém tejto píly. Upnúť tieto plátky síce umožňuje ale je to taká pyplačka že som spočiatku strácal nervy. Po pár pokusoch som ale zistil ako na to a musím konštatovať že až doteraz som netušil čo to vyrezávanie je. Tie plátky sú úžasné. Režú veľmi rýchlo a presne. Pri dlhých rovných rezoch "zanášajú" do prava takče rez treba viesť mierne viac do ľava. Je to spôsobené tým že zuby sú brúsené do pravej strany. Navyše tieto plátky sú takzvané reverzné. Väčšina zubov smeruje dole ale posledných pár smeruje opačne. Je to dobré na to že materiál sa pri reze na zadnej strane nevytrháva a tak po vyrezávaní nie je potreba šmirglovať.

Toto je môj prvý tohtovíkendový výtvor. Je z preglejky. Oblepil som lepiacou páskou 2 kusy na sebe takže vo výsledku som mal 2 hotové kusy. Je to veľmi krehké a netrúfol som si výsledok šmirglovať. Vyrezané plátkom číslo 3.


Táto nádhera je vyrezaná z buku. Použil som plátok číslo 7.
Tá miska je špirála vyrezaná pod uhlom 5 stupňov. Potom sa už pri kolmom nastavení vyreže po kružnici. Rezanie pod uhlom spôsobí že je možné jednotlivé časti špirály takto pekne do seba zamknúť.








A keďže bolo v medeľu Valentína tak som neodolal a vyrezal tento pekný vzor. Tiež je to buk, vyrezávané plátkom číslo 3.




Použité vzory

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára